Nuværende dagsrytme

26. september 2020

Alder:
6 mdr.

Nuværende dagsrytme

Hej Helen

Tak for dit svar, jeg elsker at du laver en mulig dagsrytme for babyer som min, der ikke rigtig selv fornemmer sulten.

Jeg vil her indlede dig i vores nuværende dagsrytme, for at gøre det nemmere for dig at hjælpe os (:

Tidlig morgen kl. 05: Flaske og sover videre (vågner ca. kl. 07:30 - 08)

Imellem kl. 08 - 09: havregrød, tilbydes mælk af tudekop

Kl. 10: Flaske og sover til formiddagslur (lur på ca. 1 time)

Imellem kl. 11:30 - 12:30 grød, tilbydes mælk af tudekop

Kl. 13:30: Flaske og lur (lur på ca. 1 - 1,5 time)

Imellem kl. 16 - 17: Eftermiddagsmad, grød - tilbydes mælk af tudekop

Kl. 18: Aftensmad, grød - tilbydes mælk af tudekop (hvis hun har behov for en lille powernap inden aftensmad, kan kl. godt blive 19, inden hun får grød. Nogen gange får hun flaske i stedet for eftermiddagsmad)

Imellem 20 - 21: Flaske og sover til nat.

Hun ligger nu på imellem 500 - 600 ml. mælk i døgnet (som hun har været det meste af tiden, også inden vi introducerede grød), men jeg har svært ved at vurdere om hun får "for meget mælk" i forhold til at kunne rumme den faste mad, da hun altid har været ...

Annonce

... småtspisende. Hun tilbydes mælk til måltiderne da hun er småtspisende her drikker hun som regl 20 - 30 ml. af tudekoppen, samt bruger vi altid modermælkserstatning i hendes grød (30 ml.)

Jeg er meget taknemlig for den dagsrytme du har sent mig, men vores datter er meget lang tid om at spise, gerne 1 time, så jeg er bange for at det vil kede hende at skulle spise så lang tid om dagen, at hun vil være mere uinteresseret i maden, end på nuværende tidspunkt, samt om hun kan rumme så meget.

Hun har her til aftensmad spist en kvart portion med 30 ml. modermælkserstatning og kød i, og drukket 60 ml. mælk af tudekoppen, men hun har så kun spist 60 ml. af flasken til sengetid.

- Kan du her hjælpe mig ud fra vores nuværende rytme?

- Får hun for meget mælk i forhold til at du gerne skal kunne spise mere grød end hun gør?

- Hvornår skal jeg tage mere mælk fra hende? Og kan hun selv finde ud af, på længere sigt, at hun skal spise mere mad ved måltidet og mindre mælk?

- Hvis hun for eksempel kl. 11:30 viser tegn på at hun hellere vil have flasken, skal jeg så her give hende den, eller holde fast på at det er frokosttid?

Venlig hilsen
Pernille (:

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin